Zaczynajmy Haier Ad482mqer to jeden z najnowszych modeli od Haier – lidera w innowacyjnej technologii. Jest to średniej wielkości chłodziarko-zamrażarka, która została zaprojektowana z myślą o łatwym użyciu. Przedni panel jest wyposażony w czytelny wyświetlacz LED, który ułatwia wybór odpowiedniego ustawienia. Dodatkowo, model jest wyposażony w technologię No Frost, która zapobiega gromadzeniu się szronu i lodu wewnątrz urządzenia. Chłodziarko-zamrażarka Haier Ad482mqer została zaprojektowana z myślą o użytkowniku, co czyni ją doskonałym wyborem dla osób poszukujących wydajnego i niezawodnego urządzenia.
Ostatnia aktualizacja: Zaczynajmy Haier Ad482mqera
Ta przeglądarka nie jest już obsługiwana.
Przejdź na przeglądarkę Microsoft Edge, aby korzystać z najnowszych funkcji, aktualizacji zabezpieczeń i pomocy technicznej.
- Artykuł
- Czas czytania: 8 min
DOTYCZY: usługa Power BI dla użytkowników biznesowych usługa Power BI dla deweloperów Power BI Desktop & Wymaga licencji Pro lub Premium
Skorzystaj z tego artykułu, aby zapoznać się z niektórymi terminami i pojęciami skojarzonymi z usługa Power BI. Zrozumienie tych terminów i pojęć ułatwi zapoznanie się z innymi artykułami usługi Power BI i pracą w usługa Power BI (app. powerbi. com).
W tym artykule przyjęto, że użytkownik przeczytał wcześniej omówienie usługi Power BI i przyporządkował się do roli użytkownika biznesowego usługi Power BI. Użytkownicy biznesowi otrzymują zawartość usługi Power BI, na przykład pulpity nawigacyjne, raporty i aplikacje, od współpracowników twórców. Użytkownicy biznesowi pracują z usługa Power BI (app. com), która jest wersją internetową usługi Power BI.
Ten artykuł nie dotyczy Power BI Desktop
Bez wątpienia usłyszysz termin "Power BI Desktop" lub po prostu "Desktop". Jest to autonomiczne narzędzie używane przez projektantów, którzy tworzą i udostępniają Ci pulpity nawigacyjne i raporty. Ważne jest, aby wiedzieć, że są dostępne również inne narzędzia usługi Power BI. Jeśli jednak jesteś użytkownikiem biznesowym, zazwyczaj będziesz pracować z usługa Power BI. Ten artykuł dotyczy tylko usługi Power BI.
Aby uzyskać więcej informacji na temat pełnego zestawu narzędzi usługi Power BI, zobacz Co to jest usługa Power BI? .
Zaczynajmy
Aby kontynuować, otwórz app. com w przeglądarce.
Istnieje wiele obiektów i pojęć, które składają się na usługa Power BI, zbyt wiele do omówienia w jednym artykule. Przedstawimy więc najbardziej typowe wizualizacje, pulpity nawigacyjne, raporty, aplikacje i zestawy danych. Są one czasami określane jako zawartość usługi Power BI. Zawartość istnieje w obszarach roboczych.
Typowy przepływ pracy usługi Power BI obejmuje wszystkie bloki konstrukcyjne: Projektant usługi Power BI (żółty na diagramie poniżej) zbiera dane z zestawów danych, przenosi je do Power BI Desktop do analizy, tworzy raporty pełne wizualizacji, które wyróżniają interesujące fakty i szczegółowe informacje, przypina wizualizacje z raportów do pulpitów nawigacyjnych, i udostępnia raporty i pulpity nawigacyjne użytkownikom biznesowym, jak Ty (czarny na diagramie poniżej). Istnieje wiele różnych sposobów udostępniania zawartości przez projektanta: jako pojedyncze elementy zawartości, zawartość w pakiecie w aplikacji lub dając uprawnienia do obszaru roboczego, w którym jest przechowywana zawartość. (Nie martw się, omówimy różne sposoby udostępniania zawartości w dalszej części tego artykułu).
Tak to wygląda w największym uproszczeniu:
wizualizacja (lub wizualizacja) jest typem wykresu utworzonego przez projektantów usługi Power BI. Wizualizacje zawierają dane z raportów i zestawów danych. Ponieważ są one wysoce interaktywne, można wyciąć, filtrować, wyróżniać, zmieniać, a nawet przechodzić do wizualizacji.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Interakcje z wizualizacjami w raportach, pulpitach nawigacyjnych i aplikacjach.
Zestaw danych jest kontenerem danych. Może być to na przykład plik programu Excel przygotowany przez Światową Organizację Zdrowia. Może być to również należąca do firmy baza danych klientów lub plik usługi Salesforce. Zestawami danych zarządzają projektanci. com/pl-pl/power-bi/consumer/media/end-user-basic-concepts/dashboard. png" alt="Zrzut ekranu przedstawiający ikonę pulpitu nawigacyjnego. " data-linktype="relative-path"/>Pulpit nawigacyjny to pojedynczy ekran z kafelkami interaktywnych wizualizacji, tekstu i grafiki. Pulpit nawigacyjny umożliwia zebranie na jednym ekranie najważniejszych metryk w celu przekazania informacji lub udzielenia odpowiedzi na pytanie. Zawartość pulpitu nawigacyjnego pochodzi z co najmniej jednego raportu i z co najmniej jednego zestawu danych. com/pl-pl/power-bi/consumer/end-user-dashboards" data-linktype="relative-path">Pulpity nawigacyjne dla użytkowników biznesowych usługi Power BI. com/pl-pl/power-bi/consumer/media/end-user-basic-concepts/report. png" alt="Zrzut ekranu przedstawiający ikonę raportu. " data-linktype="relative-path"/>Raport to co najmniej jedna strona interaktywnych wizualizacji, tekstu i grafiki, które razem tworzą pojedynczy raport. Usługa Power BI tworzy raport na podstawie jednego zestawu danych. Często projektant organizuje strony raportu tak, aby każda z nich odnosiła się do kluczowego obszaru zainteresowań lub odpowiadała na jedno pytanie. com/pl-pl/power-bi/consumer/end-user-reports" data-linktype="relative-path">Raporty w usłudze Power BI. com/pl-pl/power-bi/consumer/media/end-user-basic-concepts/app. png" alt="Zrzut ekranu przedstawiający ikonę aplikacji. " data-linktype="relative-path"/>Aplikacja umożliwia projektantom łączenie i udostępnianie powiązanych pulpitów nawigacyjnych, raportów i zestawów danych. Użytkownicy biznesowi automatycznie otrzymują niektóre aplikacje, ale mogą też wyszukiwać inne aplikacje utworzone przez współpracowników lub przez społeczność. Na przykład gotowe aplikacje są dostępne dla usług zewnętrznych, których możesz już używać, takich jak Google Analytics i Microsoft Dynamics CRM.
Jeśli jesteś nowym użytkownikiem i zalogowano się do usługa Power BI po raz pierwszy, prawdopodobnie nie zobaczysz jeszcze żadnych udostępnionych pulpitów nawigacyjnych, aplikacji ani raportów.
Obszary robocze
Zestawy danych
Zestaw danych jest kolekcją danych, którą projektanci importują lub z którą się łączą, aby przy jej użyciu tworzyć raporty i pulpity nawigacyjne. Jako użytkownik biznesowy możliwe jest, że nigdy nie będziesz korzystać bezpośrednio z zestawów danych, ale nadal warto dowiedzieć się, jak pasują do większego obrazu.
Każdy zestaw danych reprezentuje jedno źródło danych. Na przykład źródłem może być skoroszyt programu Excel w usłudze OneDrive, lokalny zestaw danych SQL Server Analysis Services tabelaryczny lub zestaw danych usługi Google Analytics. Usługa Power BI obsługuje ponad 150 źródeł danych i zawsze dodaje więcej.
Gdy projektant udostępni Ci aplikację lub udzieli Ci uprawnień do obszaru roboczego, możesz wyszukać używane zestawy danych, ale nie będzie można dodawać ani zmieniać niczego w zestawie danych. Oznacza to, że podczas interakcji z pulpitami nawigacyjnymi i raportami bazowe dane są bezpieczne, ponieważ wprowadzone zmiany nie mają wpływu na bazę danych.
Jeden zestaw danych...
Może być używany przez projektantów raportów do tworzenia pulpitów nawigacyjnych, raportów i aplikacji
Można go używać w wielu różnych raportach
Wizualizacje z tego jednego zestawu danych można wyświetlać w wielu różnych pulpitach nawigacyjnych
Aby dowiedzieć się więcej na temat zestawów danych, odwiedź następujące artykuły:
- Jak projektanci przypisują uprawnienia do zestawów danych
- Jak zestawy danych są udostępniane współpracownikom
Można utworzyć przy użyciu danych pochodzących tylko z jednego zestawu danych. Aplikacja Power BI Desktop umożliwia połączenie więcej niż jednego źródła danych w jeden zestaw danych w raporcie, a następnie zaimportowanie tego raportu do usługi Power BI.
Może być skojarzony z wieloma pulpitami nawigacyjnymi (kafelki przypięte z tego raportu mogą pojawiać się na wielu pulpitach nawigacyjnych).
Może być częścią wielu aplikacji. com/pl-pl/power-bi/consumer/media/end-user-basic-concepts/power-bi-drawing-report. png" alt="Grafika przedstawiająca relacje dla raportu. " data-linktype="relative-path"/>
Pulpity nawigacyjne
Pulpit nawigacyjny reprezentuje dostosowany graficzny widok przedstawiający podzbiór bazowych zestawów danych. Projektanci tworzą pulpity nawigacyjne i udostępniają je użytkownikom biznesowym — indywidualnie lub jako część aplikacji. Jeśli użytkownik biznesowy ma uprawnienia do raportu, może również tworzyć własne pulpity nawigacyjne. Pulpit nawigacyjny to jedna kanwa zawierająca kafelki, grafiki i tekst.
Pulpity nawigacyjne mogą wyglądać podobnie do strony raportu. Istnieje tylko kilka różnic, że pulpity nawigacyjne mają pole zapytania języka naturalnego w lewym górnym rogu, a po wybraniu kafelka wizualizacji jest transportowany do bazowego raportu lub adresu URL lub zapytania. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Raporty i pulpity nawigacyjne. com/pl-pl/power-bi/consumer/media/end-user-basic-concepts/power-bi-dashboard. png" alt="Zrzut ekranu przedstawiający przykładowy pulpit nawigacyjny" data-linktype="relative-path"/>
Kafelek to renderowanie wizualizacji, którą projektantprzypina, na przykład z raportu do pulpitu nawigacyjnego. Większość przypiętych kafelków przedstawia wizualizację utworzoną przez projektanta na podstawie zestawu danych i przypiętą do tego pulpitu nawigacyjnego. Kafelek może również zawierać całą stronę raportu, dane transmisji strumieniowej na żywo lub wideo. Istnieje wiele sposobów, na które projektanci mogą dodawać kafelki do pulpitów nawigacyjnych; zbyt wiele, aby uwzględnić je w tym artykule. Aby dowiedzieć się więcej, zobacz Kafelki pulpitu nawigacyjnego w usłudze Power BI.
Użytkownicy biznesowi nie mogą edytować pulpitów nawigacyjnych. Możesz jednak dodawać komentarze, wyświetlać powiązane dane, ustawiać je jako ulubione, subskrybować i nie tylko.
Jakie są zastosowania pulpitów nawigacyjnych? Oto kilka z nich:
Aby zobaczyć, na pierwszy rzut oka, wszystkie informacje wymagane do podejmowania decyzji.
Aby monitorować najważniejsze informacje dotyczące firmy.
Aby upewnić się, że wszyscy współpracownicy dysponują tymi samymi informacjami oraz korzystają z tych samych informacji.
Aby monitorować kondycję firmy, produktu, jednostki biznesowej lub kampanii marketingowej itd.
Aby tworzyć spersonalizowany widok większego pulpitu nawigacyjnego — zawierający wszystkie ważne metryki.
JEDEN pulpit nawigacyjny...
Może wyświetlać wizualizacje z wielu różnych zestawów danych.
Może wyświetlać wizualizacje z wielu różnych raportów.
Może wyświetlać wizualizacje przypięte z innych narzędzi (np. programu Excel). com/pl-pl/power-bi/consumer/media/end-user-basic-concepts/power-bi-drawing-dashboards. png" alt="Grafika przedstawiająca relacje dla pulpitu nawigacyjnego. " data-linktype="relative-path"/>
Wizualizacje
Wizualizacje (znane również jako elementy wizualne) prezentują szczegółowe informacje, które usługa Power BI odnajduje w danych. Wizualizacje ułatwiają interpretowanie szczegółowych informacji, ponieważ mózg może szybciej zrozumieć obraz, niż może zrozumieć arkusz kalkulacyjny liczb.
W usłudze Power BI można napotkać różne wizualizacje, na przykład kaskadowe, wstążkowe, w postaci mapy drzewa, kołowe, lejkowe, kartowe, punktowe i w postaci miernika. com/pl-pl/power-bi/consumer/media/end-user-basic-concepts/power-bi-visuals. png" alt="Zrzut ekranu przedstawiający osiem przykładowych wizualizacji. " data-linktype="relative-path"/>
Zobacz pełną listę wizualizacji dostępnych w usłudze Power BI.
Wizualizacje niestandardowe
Jeśli otrzymasz raport z wizualizacją, której nie rozpoznasz i nie widzisz go na pełnej liście wizualizacji zawartych w usłudze Power BI, prawdopodobnie jest to wizualizacja niestandardowa. Wizualizacje niestandardowe są tworzone przez członków społeczności usługi Power BI i przesyłane do usługi Power BI do użycia w raportach.
Aplikacje
Te kolekcje pulpitów nawigacyjnych i raportów organizują powiązaną zawartość w jeden pakiet. Projektanci usługi Power BI tworzą je w obszarach roboczych i udostępniają aplikacje użytkownikom indywidualnym, grupom, całej organizacji lub społeczności publicznej. Jako użytkownik biznesowy możesz mieć pewność, że Ty i Twoi współpracownicy pracujecie z tymi samymi informacjami — jedną zaufaną wersją prawdy.
Czasami sam obszar roboczy aplikacji jest współużytkowany i wiele osób może współpracować i aktualizować zarówno obszar roboczy, jak i aplikację. Zakres tego, co możesz robić z aplikacją, będzie zależeć od przydzielonych uprawnień i dostępu.
Uwaga
Korzystanie z aplikacji wymaga licencji Power BI Pro lub Premium na użytkownika (PPU) lub aby obszar roboczy aplikacji był przechowywany w pojemności Premium. Dowiedz się więcej na temat licencji.
Aplikacje można łatwo znaleźć i zainstalować w usłudze Power BI i na urządzeniu przenośnym. Po zainstalowaniu aplikacji nie trzeba pamiętać nazw wielu różnych pulpitów nawigacyjnych i raportów. Znajdują się one razem w jednej aplikacji, w przeglądarce lub na urządzeniu przenośnym.
Ta aplikacja ma dwa pulpity nawigacyjne i dwa raporty, które tworzą pojedynczą aplikację. Jeśli wybierzesz strzałkę z prawej strony nazwy raportu, zostanie wyświetlona lista stron, które tworzą ten raport. com/pl-pl/power-bi/consumer/media/end-user-basic-concepts/power-bi-app-display. png" alt="Zrzut ekranu przedstawiający powiązaną zawartość dla wybranej aplikacji. " data-linktype="relative-path"/>
Za każdym razem, gdy aplikacja zostanie zaktualizowana, automatycznie zobaczysz zmiany. Projektant ustala również harmonogram z częstotliwością odświeżania danych w usłudze Power BI. Nie musisz się martwić o ich aktualność.
Aplikacje można uzyskać na kilka różnych sposobów:
Projektant aplikacji może automatycznie zainstalować aplikację na Twoim koncie usługi Power BI.
Projektant aplikacji może wysyłać Ci bezpośredni link do aplikacji.
W usłudze Power BI możesz wyszukiwać aplikacje dostępne dla Ciebie z Twojej organizacji lub ze społeczności. Możesz również odwiedzić witrynę Microsoft AppSource, gdzie są widoczne wszystkie aplikacje, których możesz używać.
W usłudze Power BI na urządzeniu przenośnym aplikacje można instalować tylko za pomocą linku bezpośredniego, a nie z usługi AppSource. Jeśli projektant aplikacji zainstaluje ją automatycznie, zobaczysz ją na swojej liście aplikacji.
Po zainstalowaniu aplikacji wystarczy wybrać ją na liście aplikacji i zdecydować, który pulpit nawigacyjny lub raport ma być otwierany i eksplorowany jako pierwszy. com/pl-pl/power-bi/consumer/media/end-user-basic-concepts/power-bi-apps-card. png" alt="Zrzut ekranu z pozycją Aplikacje wybraną w okienku po lewej stronie usługi Power BI. " data-linktype="relative-path"/>
Po wprowadzeniu do bloków konstrukcyjnych, które składają się na usługa Power BI dla użytkowników biznesowych, kontynuuj naukę, korzystając z poniższych linków. Możesz też zacząć używać usługa Power BI z przykładowymi danymi.
Następne kroki
Przejrzyj słownik i dodaj do niego zakładki
Zapoznaj się z przewodnikiem po usługa Power BI)
Przeczytaj omówienie usługi Power BI napisane specjalnie dla użytkowników biznesowych
Obejrzyj wideo, w którym Will omawia podstawowe pojęcia i przedstawia przewodnik po usłudze Power BI.
To wideo może używać wcześniejszych wersji Power BI Desktop lub usługa Power BI.
Przejdźmy do następnego bloku konstrukcyjnego — wizualizacji.
Raporty
Raport usługi Power BI składa się z jednej lub większej liczby stron z wizualizacjami, grafiką i tekstem. Wszystkie wizualizacje w raporcie pochodzą z jednego zestawu danych. Projektanci tworzą raporty i udostępniają je innym — indywidualnie lub jako część aplikacji. Zazwyczaj użytkownicy biznesowiwchodzą w interakcje z raportami w widoku do czytania. com/pl-pl/power-bi/consumer/media/end-user-basic-concepts/power-bi-report. png" alt="Zrzut ekranu przedstawiający raport z kartami. " data-linktype="relative-path"/>
Jeden raport...