Podział części Aeg Li 7

Podział części Aeg Li 7 polega na podzieleniu komputera na dwie części, z których każda ma swoje własne, specjalnie zaprojektowane funkcje. Główne części składowe Aeg Li 7 to płyta główna, procesor, pamięć RAM, dysk twardy, karta graficzna, karta dźwiękowa, karta sieciowa oraz złącza zewnętrzne. Każda z tych części ma swoje własne, specjalnie zaprojektowane funkcje, które pozwalają komputerowi na wykonywanie określonych zadań.

Ostatnia aktualizacja: Podział części Aeg Li 7

Oryginalne i zamienne części do zmywarek AEG. Żeby szybciej dobrać właściwą część, skorzystaj z filtrów, które znajdują się po lewej stronie. Podaj model urządzenia, ułatwi to wyszukanie przez Ciebie części. Chcesz znaleźć tabliczkę znamionową swojej zmywarki? Podpowiadamy, że znajdziesz ją zazwyczaj przy bocznej krawędzi drzwi. Zawsze możesz skorzystać z listy części dostępnej na stronie internetowej, dowiesz się o innych artykułach wchodzących w skład modelu Twojego. Z myślą o samodzielnych naprawach domowych stworzyliśmy dla Ciebie kanał na YouTube, gdzie można podpatrzeć jak wymienić zepsutą część w zmywarce. Pielęgnacja sprzętu jest niezwykle ważna, zobacz więc naszą ofertę środków pielęgnacyjnych i akcesoriów do sprzętów AGD.

Typy i rodzaje akumulatorów - akumulator Li-Ion, akumulator Ni-MH, akumulator Li-Po

2021-12-07

  • Krótka historia akumulatora
  • Rynek baterii wtórnych (akumulatorów)
  • Cechy akumulatorów
  • Akumulatory niklowo – wodorkowe (NiMH)
  • Akumulatory litowo-jonowe (Li-Ion)
  • Akumulator Litowo-polimerowy (Li-Po)
  • Recykling

Krótka historia akumulatora

Pierwszy akumulator na bazie kwasu ołowiowego powstał we Francji, w połowie XIX w. Wcześniej wszystkie baterie (a właściwie ogniwa) były pierwotne, co oznaczało, że nie można ich było ponownie naładować.

W 1899 r. Waldemar Jungner ze Szwecji wynalazł baterię niklowo-kadmową (NiCd), w której jako elektrodę dodatnią (katodę) zastosowano kadm, a jako elektrodę ujemną (anodę) zastosowano nikiel. Wysokie koszty materiału w porównaniu do ołowiu ograniczały jednak jej stosowanie. Nie zmienia to jednak faktu, iż NiCd był jedynym akumulatorem do zastosowań przenośnych. W latach 90. ekolodzy w Europie zaniepokoili się szkodami wynikającymi z nieostrożnej utylizacji NiCd. Dyrektywa w sprawie baterii 2006/66/WE ogranicza obecnie sprzedaż baterii NiCd w Unii Europejskiej z wyjątkiem specjalnych zastosowań przemysłowych, w przypadku których nie można ich zastąpić. Alternatywą jest akumulator niklowo-metalowo-wodorkowy(NiMH), bardziej przyjazny dla środowiska i podobny do NiCd.

Obecnie większość działań badawczych zajmuje się ulepszaniu systemów litowych, po raz pierwszy wprowadzonych na rynek przez firmę Sony w 1991 roku. Oprócz zasilania telefonów komórkowych, laptopów, aparatów cyfrowych, elektronarzędzi i urządzeń medycznych, akumulatory litowo-jonowe są również wykorzystywane w pojazdach elektrycznych i satelitach. Akumulator ten ma wiele zalet, w szczególności wysoką energię właściwą, proste ładowanie, niskie koszty utrzymania i przyjazność dla środowiska.

Sprawdź w katalogu »

Rynek baterii wtórnych (akumulatorów)

Szacuje się, że do 2026 r. akumulatory litowo-jonowe będą stanowić do 70% całego rynku, a kwasowo-ołowiowe - kolejne około 20%. Wielkość branży akumulatorów w litowo-jonowych w 2020 r. miała wartość 40, 8 mld USD i oczekuje się, że do 2026 r. osiągnie wartość 100, 3 mld USD1. Rynek baterii ładowalnych napędzany jest rosnącym zapotrzebowaniem na przenośne urządzenia elektroniczne. Smartfony i laptopy to urządzenia powszechnego użytku już nie tylko w krajach rozwiniętych, ale także na całym świecie. Rynek więc cały czas się powiększa, jednocześnie też rośnie nacisk na ochronę środowiska i rolę, jaką pełnić mają producenci sprzętu elektronicznego oraz komponentów takich jak właśnie akumulatory.

Cechy akumulatorów:

Przy doborze akumulatora należy wziąć pod uwagę następujące jego cechy:

  1. Rodzaj
  2. Napięcie
  3. Krzywa rozładowania
    Krzywa rozładowania jest wykresem napięcia w funkcji procentu rozładowanej pojemności. Pożądana jest płaska krzywa rozładowania, ponieważ oznacza to, że napięcie pozostaje stałe w miarę zużywania się akumulatora.
  4. Pojemność
    Teoretyczna pojemność baterii to ilość energii elektrycznej zaangażowanej w reakcję elektrochemiczną.
  5. Gęstość energii właściwej
    Gęstość energii właściwej to energia, którą można uzyskać na jednostkę masy ogniwa (lub czasami na jednostkę masy aktywnego materiału elektrody). Jest to iloczyn pojemności właściwej i napięcia roboczego w jednym pełnym cyklu rozładowania.
  6. Gęstość mocy
    Gęstość mocy to moc, którą można uzyskać na jednostkę masy ogniwa (W/kg).
  7. Zależność od temperatury
    Szybkość reakcji w ogniwie będzie zależna od temperatury zgodnie z teoriami kinetycznymi. Rezystancja wewnętrzna również zmienia się wraz z temperaturą; niskie temperatury dają wyższą rezystancję wewnętrzną. W bardzo niskich temperaturach elektrolit może zamarznąć, dając niższe napięcie, ponieważ ruch jonów jest utrudniony. W bardzo wysokich temperaturach chemikalia mogą się rozkładać lub może być wystarczająca ilość dostępnej energii, aby aktywować niepożądane, odwracalne reakcje, zmniejszając wydajność.
  8. Żywotność
    Cykl życia baterii wielokrotnego ładowania jest definiowany jako liczba cykli ładowania/ładowania, które może wykonać bateria dodatkowa, zanim jej pojemność spadnie do 80% pierwotnej wartości. Zwykle jest to od 500 do 1200 cykli.
  9. Fizyczne wymagania
    Obejmuje to geometrię komórki, jej rozmiar, wagę i kształt oraz lokalizację zacisków.
  10. Cykl ładowania/rozładowania
    Istnieje wiele aspektów cyklu, które wymagają rozważenia, takie jak:

  11. Napięcie niezbędne do ładowania
  12. Czas niezbędny do naładowania
  13. Dostępność źródła ładowania
  14. Potencjalne zagrożenia bezpieczeństwa podczas ładowania/rozładowywania
  15. Cykl życiowy
    Cykl życia akumulatora to liczba cykli rozładowania/ładowania, jakie może przejść, zanim jego pojemność spadnie do 80%.
  16. Koszt
    Obejmuje to początkowy koszt samej baterii, a także koszt ładowania i jej konserwacji.
  17. Zdolność do głębokiego rozładowania
    Istnieje logarytmiczna zależność między głębokością rozładowania a żywotnością baterii, dlatego żywotność akumulatora może zostać znacznie zwiększona, jeśli nie jest całkowicie rozładowana; na przykład bateria telefonu komórkowego wytrzyma 5-6 razy dłużej, jeśli zostanie rozładowana tylko w 80% przed ponownym naładowaniem. Do zastosowań, w których może to być konieczne, dostępne są specjalne akumulatory do głębokiego rozładowania.
  18. Wymagania aplikacyjne
    Bateria musi być wystarczająca do zamierzonego zastosowania. Oznacza to, że musi być w stanie wytworzyć właściwy prąd przy odpowiednim napięciu. Musi mieć odpowiednią pojemność, energię i moc. Nie powinien również zbytnio przekraczać wymagań aplikacji, ponieważ może to spowodować niepotrzebne koszty; musi dawać wystarczającą wydajność za najniższą możliwą cenę.

Akumulatory niklowo – wodorkowe (NiMH)

Przez blisko 50 lat urządzenia przenośne opierały się prawie wyłącznie na niklu i kadmie (NiCd), ale w latach 90. pierwszeństwo przejął akumulator niklowo-metalowo-wodorkowy (NiMH), aby rozwiązać problem toksyczności skądinąd wytrzymałego NiCd. Ogniwa mają budowę analogiczną do akumulatorów niklowo–kadmowych i występują we wszystkich rodzajach obudowy (guzikowe, cylindryczne, pryzmatyczne i prostokątne).

Akumulator Ni-MH: ACCU-1/V500HT

Akumulatory niklowo-wodorkowe

Zalety akumulatora niklowo-wodorkowego (NiMH)

  • 30-40% wyższa pojemność niż w przypadku standardowego NiCd;
  • Mniej podatny na „efekt pamięci” niż NiCd;
  • Proste przechowywanie i transport; nie podlega kontroli regulacyjnej;
  • Przyjazny dla środowiska, zawiera tylko łagodne toksyny;
  • Zawartość niklu sprawia, że recykling jest opłacalny.
  • Wady akumulatora niklowo-wodorkowego (NiMH)

  • Ograniczona żywotność; głębokie rozładowanie skraca żywotność;
  • Wymaga złożonego algorytmu ładowania;
  • Źle znosi przeładowania; ładowanie podtrzymujące musi być utrzymywane na niskim poziomie;
  • Generuje ciepło podczas szybkiego ładowania i rozładowania przy dużym obciążeniu;
  • Wysokie samorozładowanie; dodatki chemiczne zmniejszają samorozładowanie kosztem pojemności;
  • Wydajność spada, jeśli akumulator jest przechowywany w podwyższonych temperaturach; Powinien być przechowywany w chłodnym miejscu, na poziomie 40% stanu naładowania.
  • Akumulatory litowo-jonowe (Li-Ion)

    Za wynalezienie ogniwa litowo-kobaltowo-tlenkowego stoi John B. Goodenough (1922). Rok wcześniej firma Sony ogłosiła jednak międzynarodowy patent na katodę litowo-kobaltowo-tlenkową. Nastąpiły lata sporów sądowych, ale Sony udało się zachować patent.

    Kluczem do lepszej energii właściwej w przypadku tego typu akumulatorów jest wysokie napięcie ogniwa wynoszące 3, 60V. Ulepszenia materiałów aktywnych i elektrolitów może jeszcze bardziej zwiększyć gęstość energii. Charakterystyki obciążenia są dobre, a płaska krzywa rozładowania zapewnia efektywne wykorzystanie zmagazynowanej energii w pożądanym i płaskim spektrum napięcia 3, 70–2, 80 V/ogniwo. W 1994 r. koszt produkcji litowo-jonowej w cylindrycznym ogniwie 18650 wyniósł ponad 10 USD, a pojemność 1100mAh. W 2001 r. cena spadła poniżej 3 USD, a pojemność wzrosła do 1900mAh. Redukcja kosztów, zwiększona energia właściwa i brak materiałów toksycznych utorowały drogę do tego, aby Li-ion stał się powszechnie akceptowanym akumulatorem do zastosowań przenośnych, przemysłu ciężkiego, elektrycznych układów napędowych i satelitów. io/v7/_cs_/2021/11/619cab3ddd1a8/ACCU-14500-0. 8-2A. png"/>

    Akumulator Li-Ion: ACCU-14500-0. 8-2A

    Li-ion to akumulator o niskich wymaganiach konserwacyjnych, co jest zaletą, którą większość innych chemikaliów nie może się pochwalić. Bateria nie ma pamięci i nie wymaga ćwiczeń (celowego pełnego rozładowania), aby utrzymać ją w dobrym stanie. Samorozładowanie jest o ponad połowę mniejsze niż w przypadku systemów opartych na niklu, co pomaga w zastosowaniach wskaźników energii. Nominalne napięcie ogniwa 3, 60V może bezpośrednio zasilać telefony komórkowe, tablety i aparaty cyfrowe, oferując uproszczenie i redukcje kosztów w porównaniu z konstrukcjami wieloogniwowymi. Wadami są konieczność stosowania obwodów ochronnych, aby zapobiec ewentualnemu samozapłonowi czy wybuchowi. Dodatkową wadą jest wysoka cena. eu/pl/katalog/akumulatory_100076/? id_category=100076&mapped_params=495:1490396;">Akumulatory litowo-jonowe

    Rodzaje baterii litowo-jonowych są dzielone ze względu na zastosowane w nich układy elektrochemiczne:

  • (+) MLi / elektrolit organiczny / C (–), gdzie litera M oznacza metal bazowy elektrody
  • C – kobalt
  • N – nikiel
  • M – mangan
  • V – wanad
  • T – tytan
  • Akumulatory litowo–jonowe mają obudowy hermetyczne, zawierające zabezpieczające układy kontrolne. Materiały elektrodowe są nanoszone na bardzo cienkie folie (miedzianą i aluminiową), przedzielone separatorem.

    Zalety akumulatora litowo-jonowego (Li-Ion)

  • Wysoka energia właściwa;
  • Stosunkowo niskie samorozładowanie; mniej niż połowa NiCd i NiMH;
  • Niskie koszty utrzymania. Nie jest potrzebne okresowe wyładowanie; brak pamięci.
  • Wady akumulatora litowo-jonowego (Li-Ion)

  • Wymaga obwodu ochronnego, aby ograniczyć napięcie i prąd;
  • Podlega starzeniu, nawet jeśli nie jest używany (starzenie zachodzi we wszystkich bateriach i nowoczesne systemy Li-ion mają podobną żywotność jak inne chemikalia);
  • Tego typu akumulatory obowiązują ścisłe przepisy transportowe.
  • Akumulator Litowo-polimerowy (Li-Po)

    Na początku XXI wieku głośny stał się temat akumulatorów jonowo–polimerowych. Wielu użytkowników ma jednak problem, aby odróżnić zwykły akumulator litowo-jonowy od takiego o architekturze polimerowej. Litowo-polimerowy różni się od innych systemów akumulatorowych rodzajem zastosowanego elektrolitu. Oryginalny polimer z konstrukcją z lat 70-tych wykorzystuje stały (suchy) elektrolit polimerowy, przypominający folię wyglądającą jak plastik. Ten izolator umożliwia wymianę jonów i zastępuje tradycyjny porowaty separator nasączony elektrolitem. Solidny polimer ma słabą przewodność w temperaturze pokojowej i akumulator musi być podgrzany do 50–60°C (122–140°F), aby umożliwić przepływ prądu. Aby nowoczesne ogniwo litowo-polimerowe przewodziło w temperaturze pokojowej, zostało zżelowana. io/v7/_cs_/2021/11/619cab3ce324b/ACCU-LP103451_CL. png"/>

    Akumulator Li-Po: ACCU-LP103451/CL

    Akumulatory Litowo-polimerowe

    Prawidłowy termin to „polimer litowo-jonowy” lub polimer litowy. Li-polimer można budować na wielu systemach, takich jak Li-kobalt, NMC, Li-fosforan oraz Li-mangan. Z tego powodu akumulator litowo-polimerowy nie jest uważany za wyjątkowy w stosunku do litowo-jonowych. Większość baterii wtórnych litowo-polimerowych przeznaczonych na rynek konsumencki jest opartych na układach litowo-kobaltowych. Jeśli chodzi o użytkownika, polimer litowy jest zasadniczo tak sam jak akumulator litowo-jonowa. Oba systemy wykorzystują identyczny materiał katodowy i anodowy oraz zawierają podobną ilość elektrolitu. Chociaż cechy i wydajność obu systemów są podobne, polimer litowy jest wyjątkowy pod tym względem, że jest mikroporowatym elektrolitem i zastępuje tradycyjny porowaty separator. Zżelowany elektrolit staje się katalizatorem, który poprawia przewodność elektryczną. Polimer litowy oferuje nieco wyższą energię właściwą, a akumulatory z jego zastosowaniem mogą być cieńsze niż konwencjonalne litowo-jonowe. Jednocześnie koszt produkcji jest wyższy o 10– 30%. Pomimo wyższej ceny, udział ogniw litowo-polimerowych w rynku rośnie. Występują one bowiem również w elastycznej obudowie foliowej (laminat polimerowy lub komora woreczka), przypominającej opakowanie żywności. Podczas gdy standardowy akumulator litowo-jonowy wymaga sztywnej obudowy, aby ścisnąć elektrody razem, Li-polimer wykorzystuje laminowane arkusze, które nie wymagają kompresji. Taka foliowa obudowa zmniejsza wagę o ponad 20%, co więcej, technologia cienkowarstwowa uwalnia projekt formatu, a bateria może być wykonana w dowolnym kształcie, zgrabnie dopasowując się do stylowych telefonów komórkowych i laptopów, aby te były mniejsze, cieńsze i lżejsze. Li-polimer może być bardzo smukły i przypominać kartę kredytową. Charakterystyka ładowania i rozładowania polimeru litowego jest identyczna jak w przypadku innych systemów litowo-jonowych i nie wymaga specjalnej ładowarki. Kwestie bezpieczeństwa są również podobne.

    Recykling

    Zastosowanie akumulatorów litowo-jonowych w elektronice użytkowej i pojazdach elektrycznych gwałtownie rośnie w ostatnich latach. Ten zwiększony popyt znacznie pobudził produkcję akumulatorów litowo-jonowych, co w konsekwencji doprowadziło do znacznego zwiększenia ilości zużytych, które stają się odpadem.

    Trzeba pamiętać, że wszystkie akumulatory zawierają nie tylko bardzo szkodliwe substancje, które nie powinny przedostawać się do gleby i wód gruntowych. Zawierają równie komponenty, które można wykorzystać ponownie.

    Twoje baterie zostaną bezpiecznie poddane recyklingowi, jeśli zabierzesz je do punktu zajmującego się odpadami niebezpiecznymi lub do sklepu, który zbiera baterie do recyklingu. Aby zrobić to dobrze, warto wykonać następujące kroki.

  • Zbierz i posortuj baterie według typu
  • Zaklej taśmą wszystkie zaciski akumulatora. Zapobiega to ich łączeniu się w celu generowania ciepła lub ognia.
  • Tak posortowane i zabezpieczone oddaj w miejscu do tego przeznaczonym.
  • xdkuba111
    Użytkownik
    Posty: 17
    Rejestracja: 11 paź 2016, o 13:03
    Płeć: Mężczyzna
    Lokalizacja: DG
    Podziękował: 1 raz

    Podział okręgu na n równych części

    Witam, potrzebuję pomocy z konstrukcyjnym podzieleniem okręgu na 11 równych części. Znalazłem na internecie pewną informację lecz jest ona kompletnie dla mnie niejasna.
    <Przez punkt A prowadzimy styczną do okręgu o promieniu r. Ze środka O prowadzimy prostą OB. pod kątem 30o do OA. Od punktu B na stycznej odmierzamy 3r = BC. Łączymy punkt C z punktem D prostą. Odcinek CD dzielimy na 11 równych części znanym sposobem. Od punktu D odmierzamy 2/11 CD = DE, a następnie odcinamy na stycznej odcinek AF = DE. Od punktu D odkładamy odcinek DG = r. Prosta FG przetnie okrąg w punkcie H, odcinek AH jest bokiem 11 – kąta „foremnego”. >
    Jedyne co z tego wywnioskowałem to, że jeżeli mamy podzielić okrąg na 5 równych części, to należy skonstruować w nim pięciokąt foremny, pewnie dla 11 jest podobna czynność jednak nie umiem owego wielokąta skonstruować. Prosiłbym o cenne weskazówki/rysunki

    SlotaWoj
    Użytkownik
    4211
    Rejestracja: 25 maja 2012, o 21:33
    Lokalizacja: Kraków PL
    Podziękował: 2 razy
    Pomógł: 758 razy
    Podział okręgu na n równych części

    Postautor: SlotaWoj »

    Nie jest to możliwe przy pomocy

    Kod: Zaznacz cały

    https://pl. wikipedia. org/wiki/Konstrukcje_klasyczne

    . Jest możliwe wykonanie konstrukcji przybliżonej dopuszczalnej w zastosowania inżynierskich. Miałeś pecha, bo trafiłeś na algorytm, który nie jest kompletny (brak w nim informacji nt. punktu \(\displaystyle{ D}\)).
    Tu masz link opisującego Twoje zagadnienie. Zawarty w nim opis i rysunek są wystarczające do wyznaczenia faktycznego kąta podziału, a tym samym błędu przybliżenia.

    Podział okręgu na n równych częściautor: xdkuba111 »

    Dziekuje za odpowiedz! Mam 2 pytania. Czy przy podziale okregu na 5 czesci mozna narysowac okrag a potem w nim stworzyc pieciokat foremny a nastepnie po odmierzeniu dlugosci boku tego wielokata za pomoca cyrkla naniesc owa dlugosc na nowy ale identyczny okrag i polaczyc srodek okregu z tymi,, punktami``? I czy mozna tak samo postapic z owym podzialem na 11 czesci? Ze tworzymy bok 11 kata foremnego a nastepnie tworzymy nowy okrag i zaznaczamy na nim owe dlugosci boku wielokata i je laczymy ze srodkiem czy moze wszystko powinno byc na 1 rysunku? Pozdrawiam

    Podział okręgu na n równych częściautor: SlotaWoj »

    Odmierzanie cyrklem długości odcinka (tu cięciwy) i przenoszenie na inny okrąg (nawet o różnym promieniu) jest konstrukcją klasyczną. Istotne w pytaniu jest to, że pięciokąt foremny można wykreślić klasycznie, a jedenastokąta nie można. Więc kopia przybliżonej konstrukcji jedenastokąta nadal będzie przybliżona.

    Podział okręgu na n równych częściautor: xdkuba111 »

    Czyli przy podziale okręgu na 5 równych części można najpierw skonstruować pięciokąt foremny a następnie odmierzyć długość cięciwy i ją przenieść na nowy okrąg o tym samym promieniu i połączyć te nowo zaznaczone,, punkty' z środkiem okręgu? Wnioskuje, że można ale chciałbym się upewnić.
    Potrzebowałbym jeszcze pomocy w konstrukcji 13-kąta foremnego o zadanej długości boku przy pomocy odcinka. Dzięki za wszystkie odpowiedzi

    Cytryn
    Użytkownik
    405
    Rejestracja: 17 wrz 2016, o 17:04
    Lokalizacja: Warszawa
    Podziękował: 2 razy
    Pomógł: 46 razy
    Podział okręgu na n równych częściautor: Cytryn »

    To jest niemożliwe. Przy obecnym stanie wiedzy, żeby wielokąt foremny dało się wykreślić, liczba jego boków musi być iloczynem niektórych z następujących liczb: \(\displaystyle{ 3}\), \(\displaystyle{ 5}\), \(\displaystyle{ 17}\), \(\displaystyle{ 257}\), \(\displaystyle{ 65537}\), \(\displaystyle{ 2^k}\) (gdzie \(\displaystyle{ k}\) jest naturalna).

    Elayne
    Użytkownik
    895
    Rejestracja: 24 paź 2011, o 01:24
    Lokalizacja: Polska
    Podziękował: 68 razy
    Pomógł: 262 razy
    Podział okręgu na n równych częściautor: Elayne »

    Jak przedmówca wspomniał, bodajże w 1801 roku Gauss udowodnił, że nie jest możliwe podzielenie okręgu na \(\displaystyle{ 11}\) równych części ale w przypadku koła jest to możliwe. Można w przybliżeniu podzielić okrąg na 11 części np. rysując trójkąt prostokątny o przyprostokątnych: \(\displaystyle{ 14}\) i \(\displaystyle{ 9}\) a następnie odmierzając na okręgu mniejszy kąt ostry trójkąta.

    a4karo
    Użytkownik
    21080
    Rejestracja: 15 maja 2011, o 20:55
    Lokalizacja: Bydgoszcz
    Podziękował: 29 razy
    Pomógł: 3566 razy
    Podział okręgu na n równych częściautor: a4karo »

    Elayne pisze:Jak przedmówca wspomniał, bodajże w 1801 roku Gauss udowodnił, że nie jest możliwe podzielenie okręgu na \(\displaystyle{ 11}\) równych części ale w przypadku koła jest to możliwe.

    Co oznacza sformułowanie: podział kołą na równe części? Przystające? O równych polach?

    Podział okręgu na n równych częściautor: Cytryn »

    To chyba dość proste. Rysujemy dwa koła o jednym środku i promieniach \(\displaystyle{ 1}\), \(\displaystyle{ \sqrt {11}}\), W to większe wpisujemy dziesięciokąt i łączymy wierzchołki ze środkiem koła.

    Podział okręgu na n równych częściautor: xdkuba111 »

    Panowie potrzebuję konkretów Czy konstrukcja pięciokąta foremnego a potem odmieżenie jego boku i przeniesienie tej długości za pomocą cyrkla na drugi, identyczny rysunek koła jest wystarczające i połączenie tych pięciu,, punktów' ze środkiem? + Czy wie ktoś jak skonstruować 13-kąt foremny o zadanej długości boku przy pomocy odcinka <cokolwiek to znaczy >
    Pozdrawiam-- 13 paź 2016, o 12:59 --Jeszcze jedno pytanie. Czy przy konstrukcji np. dwusiecznej kąta muszę oznaczać dwusieczną daną literką i czy podobnie jest z ramionami kąta? Pozdrawiam

    Podział części Aeg Li 7

    Bezpośredni link do pobrania Podział części Aeg Li 7

    Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

    Ostatnia aktualizacja Podział części Aeg Li 7